- Cu cele mai mari competitii de fotbal din 2024 apropiindu-se in curand – EURO 2024TM si Turneul de Liga din America de Sud – adidas isi continua demersul de a dezamorsa presiunea negativa prezenta in sport
- Bazandu-se pe cercetari care demonstreaza ca un jucator este mai predispus sa rateze un penalti cand joaca pentru echipa nationala decat pentru propriul club1, aceasta noua campanie motiveaza jucatorii de fotbal cu mesajul de incurajare ‘You Got This’
- Noua campanie e demarata cu un nou film, menit sa inspire atletii din generatia urmatoare sa depaseasca presiunea si sa se alimenteze cu dragostea pentru acest sport minunat
adidas a lansat un nou capitol al campaniei sale de brand, ce reitereaza importanta dezarmarii presiunii negative din sport. Alaturi de fotbalisti renumiti ce reprezinta brandul, adidas doreste sa arate toate posibilitatile ce se deschid atunci cand presiunea si emotiile sunt gestionate corespunzator.
In pragul celor doua mari competitii de fotbal, EURO 2024TM si campionatul de prima liga din America de Sud, noua campanie subliniaza ca, pe langa entuziasm, fotbalul international poate pune o presiune sporita pe jucatori. Concret, cercetarile demonstreaza ca fotbalistii sunt de trei ori mai predispusi sa rateze un penalti cand joaca pentru nationala, decat atunci cand joaca pentru clubul propriu2.
Astfel, prin noul film lansat de adidas, ce are in distributie staruri ale fotbalului si tinere sperante care vor juca pentru tarile lor in aceasta vara: Jude Bellingham, Pedri González, Ousmane Dembélé, Florian Wirtz si Gianluigi Donnarumma – printre altii – are rolul sa inspire urmatoarea generatie de atleti sa depaseasca presiunea si sa se lase alimentati de dragostea pentru sport. Narator este legendarul fotbalist britanic David Beckham, iar filmul le reaminteste campionilor consacrati sau debutantilor in competitie deopotriva – sa gestioneze presiunea si sa se concentreze pe mesajul pozitiv ‘You Got This’ cand pasesc pe teren.
Printr-un montaj alert de secvente pe fundalul sonor al piesei iconice interpretate de Queen ft. David Bowie Under Pressure, marele maestru Lionel Messi isi ia locul in istorie, in timp ce copilul minune al Germaniei, Florian Wirtz, suteaza in coltul de sus al portii, americanul Gio Reyna face o miscare experta inainte de a trimite mingea in plasa portii, starul in devenire Pedri paseste cu incredere printre fanii spanioli inainte de meci, iar francezul Ousmane Dembélé isi arata indemanarea de a se strecura printre oponenti,– demonstrand la ce performante poti ajunge, daca presiunea e transformata in energie pozitiva, incurajand atletii obisnuiti sa le urmeze exemplul.
In film, Dembélé si Santi Jimenez poarta in premiera modelul de ghete de fotbal adidas F50, care vor putea fi vazute pe teren in finala UEFA Champions League, inaintea deschiderii sezonului de fotbal. In scena finala, Jude Bellingham e surprins in orasul natal Birmingham, in timp ce joaca fotbal in cartier cu localnicii. Scena aminteste atletilor din intreaga lume de unde a inceput dragostea pentru fotbal si cum visele pot deveni realitate, daca sunt alimentate de gandul ‘You Got This’. Supestarul Real Madrid poarta primul articol adidas de colectie din gama ‘JB Originals’, care se va lansa in urmatoarele luni: o jacheta premium cu guler inalt in culorile tarii sale si personalizat cu initialele J.B.
Urmareste filmul aici: https://www.youtube.com/watch?v=sMg9Y1-MaPU
Un studiu recent efectuat de adidas, impreuna cu neurologii specializati in sport de la neuro11 a demonstrat impactul presiunii asupra performantei, atat la atletii de top, cat si la sportivii incepatori. Dr Niklas Häusler, co-fondator neuro11 spune: “Presiunea este resimtita de atletii din intreaga lume – chiar si cei de top, iar cercetarea releva ca acest sentiment se amplifica in competitiile la nivel international – jucatorii sunt de trei ori mai predispusi sa rateze golul de penalti cand joaca pentru tara lor, versus clubul lor2. Cu toate acestea, testarile pe o serie de atleti adidas a demonstrat ca prin gestionarea emotiilor, pot fi cu 40% mai eficienti in exploatarea presiunii in folosul lor in momentele de varf ale jocului.3 Concentrandu-se pe rutina de joc, isi pot indeplini sperantele pentru aceasta vara.”
Vorbind despre noul capitol din campania de brand, Florian Alt, VP Global Brand Comms pentru adidas spune: “Vrem sa celebram si sa ne sustinem jucatorii inaintea sezonului de fotbal din aceasta vara, in timp ce ei continua sa inspire generatiile urmatoare de atleti. Aceasta campanie este menita sa ne aminteasca tuturor ca presiunea poate fi resimtita la orice nivel, indiferent de gradul de profesionalism. Ne dorim sa contribuim la dezarmarea presiunii negative din sport si sa incurajam atat atletii de elita, cat si incepatorii sa se reconecteze cu ceea ce le-a determinat iubirea pentru joc. Speram ca motto-ul nostru, ‘You Got This’, sa motiveze atletii de orice nivel sa depaseasca presiunea si sa-si atinga potentialul real in sport.”
Vizitati adidas.com pentru a afla mai multe despre campanie si fiti la curent cu noutatile pe instagram.com/adidas si tiktok.com/adidas.
Note
Referinte
1 2 Michel Brinkschulte, Fabian Wunderlich, Philip Furley, Daniel Memmert, The obligation to succeed when it matters the most – The influence of skill and pressure on the success in football penalty kicks, Psychology of Sport and Exercise, Volume 65, 2023, 102369,
3 Concluzii obtinute in sesiunile de antrenament, parte din campania de brand adidas primavara / vara 2024, in colaborare cu neuro11 (noiembrie ’23 – ianuarie ’24). Studiu realizat cu Emiliano Martinez, Ludvig Åberg, Nneka Ogwumike, Rose Zhang si Stina Blackstenius, alaturi de 5 atleti debutanti.
Despre adidas
adidas este lider global in industria de articole sportive. Cu sediul central in Herzogenaurach, Germania, compania are peste 59.000 de angajati pe tot globul si a generat vanzari de 21,4 miliarde EUR in 2023.
Pentru mai multe informatii, vizitati www.adidas-Group.com.
Despre neuro11
Compania germana neuro11 isi ofera expertiza stiintifica in neurostiinta, psihologie, stiinte sportive si neuroeconomie catre parteneri din intreaga lume din sporturi de elita si medii de business de inalta performanta.