Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week 2024, un eveniment de o importanta capitala pentru moda romaneasca, marcheaza inceputul unei noi ere, sub coordonarea fondatorilor, Roxana Voloseniuc siMario Antico. Evenimentul a insemnat o ampla conexiune intre designeri, cumparatori, presa, mass–media si universitari, cu scopul precis de a sustine si promova moda din Romania si regiune. De asemenea a reprezentat o oportunitate incredibila pentru designerii romani si invitati din Ucraina, Georgia si Italia de a se afla in vizorul celor mai relevanti cumparatori internationali, dar si al stilistilor, influencerilor si fotografilor invitati din patru tari.
“Sunt extrem de fericita ca Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week a demonstrat ca ‘Made in Romania’ a capatat o si mai mare relevanta pe scena globala. Cand podiumul devine o punte intre Bucuresti si restul lumii, stii ca asisti la ceva cu adevarat important” declara Roxana Voloseniuc, Co-Fondator Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week.
“Am fost placut impresionat de aprecierile partenerilor de la Camera Nazionale della Moda Italianaasupra acestei prime editii si a unei organizari impecabile. Toti invitatii internationali si-au exprimat dorinta de a participa si anul viitor. Vom investi in continuare in acest proiect pentru o viitoare editie si mai de succes” adauga Mario Antico, Co-fondator Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week.
Una dintre scenele principale, Sala Tronului din Palatul Regal, a fost si spatiul de desfasurare pentru cateva dintre cele mai importante defilari de moda din cadrul evenimentului.
Carmen Secareanu, a prezentat o colectie nostalgica dar foarte actuala, care include elemente noi, dar si piese mai vechi, reciclate, realizate in acelasi spirit profund intelectual & artsy care a consacrat-o. Dimensiunea cinematografica a colectiei este punctata de jocul liric, diafan al materialelor folosite, organza fiind un aliat principal al designerului.
Unul dintre cei mai in voga designeri din Ucraina, Litkovska, a surprins printr-o colectie de o maturitate incredibila – piesele-cheie din colectiile Litkovska, precum rochiile midi austere, cu suprapuneri, piesele reconstruite din denim, blazerele cu o identitate precisa, inconfundabila si camasile albe, mereu adaptate, au defilat alaturi de elemente noi – trenciurile din materiale tehnologice, ansamblurile cu elemente decorative si sculpturale aplicate.
Brand-ul romanesc de knitwear, Ami Amalia, a surprins printr-o colectie proaspata, vibranta, cu piese in tonuri explozive si cu un styling impecabil – ansamblurile animal print, tusele retro, esarfele tricotate purtate pe cap, ce insoteau fiecare tinuta, dar si piesele atipice, precum tunicile 60’s sau rochiile lungi, cu motive abstracte, probeaza faptul ca si o colectie realizata integral din piese tricotate poate marca o declaratie importanta de moda.
Andreea Badala propune in colectia Murmur, pe langa piesele deja apreciate de clientele brand-ului, si cateva alternative fresh pentru zi, ce pot fi usor convertite in tinute pentru cocktail sau seara – ansambluri din stofa fina de lana, rochii structurate si piese care, in permanenta, celebreaza corpul feminin, departe de clisee, masuri ideale sau constrangeri de orice alta natura.
Rhea Costa propune combinatii cromatice desavarsite, puse in evidenta si de accesorizarea subtila, dar esentiala, cum ar fi detaliile din cristale. Styling-ul a adus in atentia publicului o serie de tinute clasice reinterpretate, ideale pentru evenimentele importante, petrecerile de sezon, dar care pot fi cu usurintaintegrate in orice alt context.
Un alt brand romanesc, Nissa, care a avut un private stage la Sala de Marmura din incinta Casei Presei Libere, a surprins prin casting-ul impecabil si echilibrat, dar si prin prezenta influencerului de moda, Leonie Hanne. Prezentarea Nissa este un omagiu adus feminitatii, sexualitatii, dar si spiritului liber – piese extrem de puternice cu accent pe linia corpului, rochii statement pentru seara, cape spectaculoase si materiale la fel de senzuale, precum jerseul, taftaua.
Show-ul Almaz a fost un imens succes de casa – beneficiind de o locatie impresionanta, galeria Nicodim, firul narativ al colectiei, care a imbinat elemente noir, dramatice, cu influente actuale, inspirate din tot ce e mai cool in moda in acest moment, propune o viziune clara – femeia Almaz este puternica, dar si sensibila, gotica, dar si romantica. Paltoanele lungi, ample, cizmele-muschetar, rochiile ce surprind noul val sexy, ansamblurile cu transparente punk-glam, sacourile masculine reinterpretate – toate fac parte din arsenalul de seductie Almaz.
Manuri a adus in prim plan rochia – din jerse, din dantela, din matase, rochia ca element principal intr-o garderoba eterna si versatila, ca simbol al feminitatii explozive si al spiritului actual al modei. Propunerile Manuri surprind nevoia femeii contemporane de libertate, asta se traduce si prin absenta bijuteriilor sau a elementelor inutile – rochia poate vorbi, indiferent de momentul zilei, de starea de spirit a unei persoane, de intentiile legate de moda, de spiritul creativ, lasand infinite oportunitati de styling.
Cristina Savulescu a ales sa–si prezinte colectia printr-o instalatie interactiva numita Talk with a stranger, dorind sa puna accent pe legatura stransa intre arta si moda si a facut astfel incat sa-i poti admira noua colectie intr-un cadru diferit si provocator.
Minimalismul cu accente dark-punk s-a remarcat in colectia Gudu cu piesele care se pot constitui in acele piese esentiale, de care are nevoie orice garderoba respectabila – fusta maxi cu un tipar impecabil, topul alb, asimetric, din tafta de matase, sau trenciul cu un volum generos.
Showul Romeo Gigli s-a remarcat printr-un mix incredibil de rafinat de texturi – panza groasa de in cu matase, tafta cu postav, lana cu cele mai fine tesaturi – absolut toate piesele reusesc sa se incadreze in galeria pieselor clasice, esentiale, dar sunt incredibil de noi, de moderne, de fresh – imprimeurile cu dungi, detaliile din denim, trencurile din muselina cu aplicatii delicate sau topurile cu volane spectaculoase au facut deliciul asistentei.
George Keburia a surprins printr-un soi de odisee pop, din care nu au lipsit elementele specifice culturii Camp – detalii exagerate, aplicatii incandescente de cristale, culori vibrante si materiale extrem de flashy – tafta de matase in nuante electrice sau dantela. Palariile de inspirtție napoleoniana, tricourile cu mesaje funny, perlele, rochiile din bancnote & proportiile exagerate au transformat show-ul Keburia intr-un adevarat tur de forta.
Universul delicat imaginat de Katea Gri surprinde prin cele mai suave rochii ce urmaresc linia corpului si prin decupajele extrem de sensibile, cu forme organice. Fara sa faca abuz de accesorii, colectia se concentreaza pe eternul feminin – eleganta atemporala a rochiilor, blazerele cu linii precise, trenele minimaliste si cromatica controlata vorbesc despre mesajul clar pe care Katea Gri a vrut sa il transmita – feminitatea este o stare de spirit!
Show-ul Ermano Scervino, care a vut loc la Resedinta Ambasadorului Italiei la Bucuresti, a adus pe scena absolut toate elementele specifice casei de lux – tricotajele sofisticate, materialele luxoase mixate in cele mai neasteptate combinatii, piesele fabuloase din shearling sau piele velur, rochiile cu insertii din dantela si costumele cu linii impecabile, deja o marca a casei.
Designerul Elena Reva a prezentat rochii delicate cu transparente diafane, ansambluri din matase in tonuri de bronz, blazerele cu forme fluide, delicate, ce pot fi purtate atat ziua, cu denim, dar si seara cu cele mai sexy sandale cu toc, topuri ce dezvelesc linia umerilor – toate se pot constitui intr-un soi de capsula ce cuprinde esenta modernitatii, dar si a feminitatii contemporane.
Sustinerea evenimentului
Sponsor titular Mercedes-Benz
Parteneri institutionali: Camera Nazionale della Moda Italiana, Ambasada Italiei, Italian Trade Agency, Primăria Capitalei/ARCUB, Institutul Italian de Cultura in Bucuresti, Confindustria, Ambasada Moldovei, Ambasada Ucrainei, Ambasada Georgiei.
Parteneri academici: UNArte, NABA, UAD
Partener de sustenabilitate Auchan
Parteneri principali: Banca Transilvania, Fashion Days, Raffaello, glo, Baneasa Shopping City, Filorga, Glow Healthy, Isdin.
Parteneri: NN, Peroni, Pepsi, Vodafone, adidas, Schwarzkopf Professional, PUPA Milano, Wizz Air, Anastasia Beverly Hills, Endorphin Lab, Terminal of Fashion, Evian, Martini, Euromedia, Carpet & More, Divani & Sofa, Bucharest Airports, Media Trust.
Official Knowledge Partner: Ernst&Young.
Despre Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week
Bucharest Fashion Week este primul eveniment de moda international din Romania, dedicat promovarii designerilor locali si transformarii „Made in Romania” intr-o eticheta apreciata international. Acest eveniment extraordinar reuneste creatorii de moda, potentialii clienti, profesionistii din industrie si pasionatii de moda pentru a sarbatori arta modei si a favoriza networking-ul la nivel global.
https://mbbfw.ro/
https://www.instagram.com/mbbfw_official/
Contact de presa:
Iulian Iovanescu| iulian@creativemarket.ro| tel. 0743 054 319