Anul 2023 marcheaza cea de-a 150-a aniversare a blugilor Levi’s 501, una dintre cele mai emblematice piese vestimentare ale stilului la nivel global. 501 Original a fost purtat de-a lungul istoriei de 150 de ani de lideri ai schimbari, oameni care si-au asumat constant riscuri, inovatori, ganditori, celebritati si alte milioane de persoane la fel de curajoase si ambitioase.
Pentru a comemora nenumaratele povesti – de la cele mai simple pana la cele mai marcante – ale fanilor 501, Levi’s lanseaza campania The Greatest Story Ever Worn, sub forma unei sarbatori pe parcursul intregului an. Ca parte a lansarii, brandul a elaborat 3 scurtmetraje, regizate de Martin de Thurah si Melina Matsoukas. Acestea exploreaza povesti originale din intreaga lume care reflecta cei 150 de ani de 501. Istorisiri care celebreaza trecutul incredibil al acestui model, in nenumarate contexte istorice, culturale si personale – cu scopul de a inspira generatiile din viitor in a crea un nou capitol.
The Greatest Story Ever Worn prezinta blugii 501 drept o poveste in continua expansiune, scrisa si rescrisa de toti cei care ajung să ii descopere. O pereche de jeans ce nu exprima doar povestea unei persoane, ci povestea tuturor ce au intrat in contact cu ea. Aceasta naratiune in continua expansiune este o colectie de personaje, evenimente si amintiri de la toate tipurile de oameni.
„Putine produse, ca sa nu mai vorbim de articole de imbracaminte, au avut o prezenta la fel de constanta in viata oamenilor precum 501. Cu un inceput umil drept pantaloni de lucru, blugii Levi’s 501 au devenit o unealta a expresiei de sine care transcende granitele culturii si ale claselor sociale. Acesta este un moment incredibil pentru brandul Levi’s si, prin campania The Greatest Story Ever Worn, ne propunem sa sarbatorim mostenirea, amploarea de neegalat si relevanta globala a modelului 501.” – Chris Jackman, VP Brand Marketing, Levi’s.
Primul scurtmetraj, Precious Cargo, impartaseste povestea modului in care blugii 501 si-au facut drum spre Kingston in anii 1970 si cum Jamaica le-a oferit un twist unic. Regizat de Melina Matsoukas si filmat de directorul de fotografie nominalizat la premiile Academiei, Bradford Young, filmul este o explorare a unei insule in care stilul si ritmul distinct au reverberat pe tot globul.
„Spoturile Levi’s au fost cateva dintre creatiile care m-au inspirat de fapt sa urmez producția de filme comerciale. Este o onoare sa fiu acum implicata in transpunerea cinematografica a mostenirii lor. Mereu m-am lasat inspirata de branduri si oameni care transmit o poveste autentica si, prin acest scurtmetraj, am reusit sa aducem un omagiu unei povesti puternice din vasta istorie Levi’s. Curajul ne-a determinat sa cream un film unic si frumos.” – Melina Matsoukas
Cel de-al doilea scurtmetraj, Fair Exchange, ilustreaza povestea unei vaci foarte indragite de o familie, ce ajunge sa fie vanduta in schimbul unei perechi de blugi 501 de catre mezin, spre disperarea celorlalti membri ai familiei. Regizat de Martin de Thurah si filmat de apreciatul director de fotografie Kasper Tuxen, o iarna rece georgiana este fundalul ideal pentru un film ce exploreaza modul in care 501 contribuie la implinirea viselor marete.
Si, in cele din urma, cel de-al treilea film, Legends Never Die, spune povestea adevarata a unui purtator devotat Levi’s care a cerut sa fie ingropat in 501 – o ultima dorinta pe care multi oameni au transmis-o brandului de-a lungul anilor. Acest fan, le-a cerut tuturor participantilor ca la inmormantare sa-si poarte blugii 501. Regizat tot de Martin de Thurah, filmul este o reflectie asupra iubirii colective ce inspira un grup de persoane sa-si transmita respectul fata de un om drag, pentru ultima data. Mai mult de atat, este o celebrare a umanitatii si a conexiunii inextricabile dintre un barbat si blugii lui Levi’s 501.
„Am fost intrigat de provocarea de a transpune mini povesti ce impreuna creeaza un tot unitar. Levi’s este un brand iconic si sarbatorirea alaturi de oamenii mei preferati a celor 150 de ani ai unui model emblematic a fost o oportunitate minunata.” – Martin de Thurah
Lansarea campaniei The Greatest Story Ever Worn este inceputul celebrarii celor 150 de ani ai blugilor 501. Mai multe povesti vor fi impartasite pe parcursul anului 2023.
Vezi doua dintre filme aici:
Precious Cargo: https://www.youtube.com/watch?v=xf2TN9be_fM
Legends Never Die: https://www.youtube.com/watch?v=o6F5VdWsmmc
Credite
Concept si directie creativa: Droga5
Directori: Melina Matsoukas si Martin de Thurah
Fotograf: Jason Nocito
Stilist: Mobolaji Dawodu
Despre Levi Strauss & Co.:
Levi Strauss & Co. este una dintre cele mai mari companii de imbracaminte de marca din lume si un lider global in producerea blugilor. Compania proiecteaza si comercializeaza blugi, imbracaminte casual si accesorii aferente pentru barbati, femei si copii sub marcile Levi’s, Dockers, Signature by Levi Strauss & Co. si Denizen. Produsele brandului sunt vandute in peste 110 de tari si in intreaga lume printr-o combinatie de lanturi de comercianti, magazine universale, site-uri online si are o amprenta globala de aproximativ 3.000 de magazine de tipul shop-in-shop. Veniturile nete raportate ale Levi Strauss & Co. pentru anul fiscal 2018 au fost de 5,6 miliarde de dolari. Pentru mai multe informatii, accesati http://levistrauss.com.
Despre Martin de Thurah:
Martin de Thurah este un regizor, scenarist si fotograf danez, cunoscut pentru crearea unor imagini puternice. Reclama sa pentru IKEA a castigat „Cea mai buna regie” la Premiile Creative Circle in 2008, iar in 2009 a castigat premiile MVA, inclusiv „Cel mai bun regizor”, si un creion D&AD pentru videoclipul sau pentru Will Young. Cariera promotionala a lui Martin este prolifica, filmand pentru James Blake, Feist, Editors, Royksopp si David Byrne, castigand premii MVA si altele. Filmul sau, Thomson, a fost catalogat drept una dintre cele mai bune proiecte din 2011 si este mentionat pana in prezent. Atat in 2014, cat si in 2018, Martin a fost votat Directorul de Reclame al Anului de Directors Guild of America, una dintre cele mai inalte distinctii ale regizorului. Martin a castigat 35 de premii D&AD, inclusiv un creion galben pentru regie. El a creat lucrari uluitoare pentru Bupa, Facebook, Ubisoft, Thomson, PlayStation, Camelot, Hennessy si multe altele. Cel mai premiat film al sau este „Phelps”, creat pentru Under Armour, care a castigat 11 lei la Cannes, inclusiv Grand Prix for Craft.
Despre Melina Matsoukas:
Melina Matsoukas este un regizor ce isi pune amprenta printr-un stil unic, inerent si multicultural, concentrandu-se pe partea de storytelling. Matsoukas si-a facut debutul regizoral cu QUEEN & SLIM, pe care l-a si produs in 2019. Cariera de televiziune si-a inceput-o ca producator executiv si regizor al serialului INSECURE; De atunci, a continuat sa regizeze si sa produca o serie de emisiuni de televiziune, inclusiv episodul „Thanksgiving” din MASTER OF NONE, castigator al Emmy-ului. De asemenea, ea si-a impus viziunea singulara in videoclipurile muzicale pentru artisti precum Beyoncé, Jay-Z, Rihanna, Snoop Dogg și Lady Gaga si in campanii globale ale unor clienti importanti precum Nike, Beats si Calvin Klein.